Wednesday, April 29, 2009

Cititorii raspund - part deux

De la cititori scriere, multumim pentru contributie:

"Tu zici de fazele alea nasoale facute de agentii, eu lucrez intr-o asemenea agentie. La un moment dat ajunsese sa-mi fie jena de cum ii tot invartea agentia pe colaboratori, ca nu a platit clientul, ca au uitat, ca nu sunt actele gata, ca etc.

Faza ciudata nu e neplata, ci faptul ca responsabilii cu plata ajunsesera imuni la rusine, la bun simt; ei chiar considerau ca nu au de ce sa plateasca colaboratorul la data stabilita, ii ziceau la telefon ca nu au primit banii de la client, ii inchideau, dupa care se plageau ca-i tot bate la cap colaboratorul.

De multe ori agentia stie ca clientul X e rauplatnic, ca face tot felul de faze tampite, e constienta ca se va ajunge la mega intarzieri de plata, lucru care nu-i impiedica sa apeleze la colaboratori in stanga si-n dreapta, aruncand vestita fraza "pai trimite-ne alea si cand plateste clientul iti facem plata", stiind foarte bine ca acel moment nu are sa vina prea curand.

O solutie pentru situatiile de mai sus? Poate stabilirea unui contract cu clauze ca la prosti.
1. Ma, voi mie imi daaaaati baaaanii cand eu am terminat bucata mea, ok?
2. Daca stiti ca-i clientul tzepar, va rog eu sa-mi ziceti de pe acum, ca sa stiu la ce sa ma astept;
3. Eu cu vooooi inchei intelegere, nu cu clientul vostru, voooi sunteti responsabili de plata mea, nu clientul vostru.

No, numai bine."


1. Am avut ocazia sa vad problema si din agentie. Poate ca n'ar fi existat lista de fata daca nu mi'ar fi clar ca e foarta multa nesimtire, prostie si lacomie la mijloc.

2. Contracte? Clauze? Incep sa ma simt chiar vinovat pentru cata hartie am consumat, degeaba.

13 comments:

  1. da ce, si la cluj la vitrina se intimpla asa?

    ReplyDelete
  2. heh, da, e incredibil cum devin niste oameni insensibili la rusine. nu mai simt rusine. te intalnesti cu ei, par normali si seriosi, dupa care incepe caterinca amanarilor la nesfarsit.

    ReplyDelete
  3. O solutie perfecta este biletul la ordin.La data scadenta se vireaza banii.Nu au acoperire...nasol pentru ei.

    Bilet la ordin:
    Efect comercial, inscris prin care o persoana numita emitent sau subscriitor (debitorul) isi asuma obligatia personala si neconditionata sa plateasca pentru biletul de ordin unei alte persoane numite beneficiar (creditor) o anumita suma de bani, la o data fixa numita scadenta si intr-un loc bine determinat.

    ReplyDelete
  4. N'am incercat niciodata, dar permite'mi sa fiu sceptic la sansele de reusita :)

    Cu prima ocazie, promit sa incerc sa aplic!

    ReplyDelete
  5. O solutie si mai buna este CEC-ul, nu biletul la ordin. Nu cred ca si-ar permite sa refuze la plata un cec:D

    ReplyDelete
  6. Din experienta stiu ca si a cere un bilet la ordin e tor un cui batut, cum se zicea intr-un post anterior.

    ReplyDelete
  7. Cand lucram intr-un post regional de televiziune am avut un client care isi platea ratele o data la 3 luni printr-un bilet la ordin. La ultima rata, banca i-a blocat toate conturile din cauza unui proces pe care il avea si noi ne-am luat teapa. Nici pana acum televiziune nu si-a recuperat banii si acusi se face un an. Deci nici BO nu mai prezinta garantia ca iti vei primi banii la timp.

    ReplyDelete
  8. sunt companii care nu accepta bilet la ordin tocmai pentru ca asta le impune sa plateasca la un anumit termen..asa ca o dau la intors in cele mai interesante feluri..pana la urma cea mai misto scuza e criza. e criza deci se munceste mai ieftin, e criza se munceste mai mult, e criza se plateste si mai greu..cine vrea bine, cine nu..sa nu munceasca.

    ReplyDelete
  9. Dans in doi pasi de la Cluj-Napoca:
    Pasul numarul 1. Agentia de Publicitate si Consultanta Adveritas
    Pasul numarul 2. Fugi ca de drakkku!

    No, bine?

    ReplyDelete
  10. hehe
    s'o'nteles.

    detalii primim? :)

    ReplyDelete
  11. adveritas sunt niste tepari fara pic de bun simt . ciprian pasca teparul nr 1

    ReplyDelete