..titlu de amuzat copywriteri, ieftin, stiu.
Antepostarea (dedesubt, va rog) mi'a adus aminte de tactica pitchului ninja, care loveste cand nu te astepti.
De exemplu:
Primesti brief, negociezi bugete - totul pare in regula, deci te'apuci de munca.
Odata cu prima tura de feedback (mama ce'mi place cum suna. feedback!) - surpriza.
E vorba de un pitch! Bonus: sunt singur in pitch.
Cu surpriza + bonus, vine si extraoptiunea - un contract! Nimic din munca depusa in pitch nu poate fi folosit ulterior in nici un scop, nici macar de autopromovare (recte portofoliu), prevazand o pedeapsa sub forma unei sume consistente (vreo 10 mii de euro, pe vremea intamplarii) in cazul abaterii. Na dracie.
Clauza surpriza (pentru maxim de puncte!) - clientul are drepturi totale asupra muncii, chiar si necastigatoare, urmand sa plateasca daune de vreo 300 (nu sunt convins, dar e pe'acolo) de euro pentru fiecare folosire neautorizata.
Nu, n'o sa postez un scan dupa documentul cu pricina, va trebui sa ma credeti pe cuvant, chiar daca suna a vis urat.
Wednesday, April 29, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
asta mi-a amintit ca la rromani nu se practica rejection fee
ReplyDeletepana una-alta lasa'l dracului de rejection fee, dar daca'i pitch, macar s'o stim si noi!
ReplyDeleteDespre lipsa de comunicare si secretomanie:
ReplyDeleteprimesc mail cum ca am fost selectat (impreuna cu alte doua persoane) pe baza de protfolio pentru a participa la un pitch. (din textul laconic deduc, vag, ca ar fi vorba de o banca, dar nu se specifica numele sau alte date concrete. cerand cateva date de identificare a companiei, mi se raspunde ca deocamdata e secret si ca asa lucreaza ei cu freelancerii...ok.). mi se comunica sa le dau adresa de posta pt. a mi se trimite un NDA pe care sa-l semnez si eventual daca am ceva pretentii si conditii pt. a participa la pitch. raspund cu adresa de posta si pretentia mea, adica un pitch fee mai mult decat simbolic. de atunci au trecut aproape doua luni de tacere mormantala...
salut andrei, multumim pentru mesaj :)
ReplyDeleteMi'e teama ca in curand blogul asta o sa devina plictisitor. Atatea povesti la fel, ca un sir lung si prost de coincidente.
Tactica asta a pitchului de balta e cea mai dubioasa metoda de lucru pe care am intalnit'o pana acum. Din fericire, nu prea des, si mai ales nu in ultimul timp.
Dar se pare ca inca se intampla.
tocmai astfel de povesti care se repeta confirma faptul ca e vorba de un SISTEM, care are in romania un mediu ideal de crestere si dezvoltare...exact ca o bacterie. cred ca nu se va schimba nimic pana cand respectarea cuvantului dat nu va fi o religie in romania.
ReplyDeleteo alta metoda de care trebuie sa ne ferim este concursul "de creatie" organizat de primarii/prefecturi si alte institutii de stat. mi s-a intamplat sa fiu sunat de cineva de la primaria din satu-mare si sa fiu insistent rugat sa particip la un concurs pentru brand-ul orasului. degeaba explicam ca nu am timp plus ca nu fusesem in viata mea in orasul ala si nu cunosteam nimic despre el, omul tot insista. n-am acceptat pt. ca stiam cum functioneaza treaba. sistemul e simplu: se organizeaza concursul, castigatorul e dinainte stabilit, dar conform legii trebuie sa fie mai multi participanti asa ca oamenii cauta disperati fraieri care sa se bage in concurs...
hehe, corect Andrei, si eu mi-am invatat lectia despre "concursurile de creatie" ;)
ReplyDeletemultumesc Adobe
Ahh, pe tema drepturilor de proprietate/cesiune as avea o gramada de spus...Difera putin "ramura" - e vorba de domeniul audio, dar magarii sunt tot de prin agentii.
ReplyDeleteTavi, chiar te rog.
ReplyDeleteNu e impusa nici o limitare pentru proiecte strict vizuale.
Din cate stiu eu, au scris pe'aici si copywriteri, si regizori, si designeri. E loc pentru toata lumea :)