Friday, May 8, 2009

Cititorii raspund din nou

Salut!
Sincer nu-mi vine sa cred ca ti se intampla si tie...[...] Romania nu se dezminte...
Voiam sa fac si eu mai demult ceva de genu... un thread cu rauplatnici... am fost sfatuita de un avocat sa nu fac asta, mai ales ca nu aveam contracte pentru joburile neplatite... ma rog , a trecut , m-am pazit, am noroc ca avocatul e mama si o data a trimis o nota (atunci aveam contract)...
Da cred ca pot sa povestesc o alta faza : Eu si cu niste prieteni scoatem o revista - proiect personal, autofinantat , cu banii din vanzari sustinem urmatorul numar... Am incercat distributie in shopuri de kestii urbane ... ne-am luat tzeapa de la Kitchen, H2O si Ollie Gang Shop. Nu ma ocup eu de finante/facturi , dar stiu ca prietenul care se ocupa a dat numeroase mailuri si telefoane sa afle ce s-a intamplat cu revista noastra sau banii datorati... Aici sumele au fost mici... oricum se aduna.
Cu galeria115 n-a fost asa "placut" ... La inceput a fost o lunga perioada de parteneriat si mare iubire, 3 numere s-au vandut la ei. Dupa distractia cu artista japoneza expusa la Obor, ei au ramas cu niste (multe )cataloage. In spiritul parteneriatului, am luat spre vanzare la un event niste bucati din acestea... Datorita aceleiasi distractii cu artista de care ziceam, galeria avea "dificultati financiare" ... drept pentru care am acceptat si noi succesive amanari ale platiilor...mai bine de un an... Acu cateva luni suna omu nostru la ei, da mailuri... ca: banii! Nu redau toata tzarania , dar finalul a fost ca nu se poate face decat un contract de compensare cataloagele lor vs revistele noastre.(ce coincidenta dragutza ca suma era aproximativ aceeasi) Singura diferenta e ca revistele noastre se vandusera- cataloagele lor nu.
Cazuri cred ca sunt cu miile... ce facem?
In lumea civilizata freelancerii au asociatii sau ceva de genu cu reprezentant legal... nu stiu detalii. Oricum e cu procese, justitie, drepturi - chestii de-astea care la noi sunt mituri.
De fapt mai degraba au existat niste procese si e deja stiut ce se poate intampla daca dai tzeapa unui creativ si n-o mai fac , ca nu renteaza.
Ar trebui sa inceapa careva si la noi. Te bagi? altcineva? care-i primu, sa-l facem eroul nostru?
Nu acuz pe nimeni de lasitate, nici eu n-as face-o...cred. Am plecat din Ro si sper sa nu mai fiu nevoita sa am de a face cu romani ( a se intelege oameni cu apucaturi romanesti in parteneriate - ca sunt oameni ok si in romanica)
atat deocamdata ca iar ma enervez

Vera


Salut galerii, salut cool shops.
Nu doar in agentie se'ntampla d'astea (da, agentiile zambesc acum), se vede treaba.

3 comments:

  1. ca tot era vorba mai devreme de Tempo si de bolile publicitatii romanesti, ia uite ce scriu fetele astea doua:
    http://iqads.ro/Advertising_read_10565/pareri_de_la_concursul_can_iang_crieitiv.html

    ReplyDelete
  2. eram convins ca era clara de mai demult situatia.

    am avut ocazia sa beau un suc cu don'soara migdalovici pe banii lu' tempo la un moment dat, in cannes. Diferenta dintre noi era ca eu lucram la tempo.

    ReplyDelete
  3. http://behance.vo.llnwd.net/profiles3/103358/projects/222144/1033581241626390.jpg

    asa...ca este in context

    ReplyDelete