Tuesday, May 5, 2009

Cititorii raspund [3]

"Sure, poti sa ma citezi, sa stie si altii care e modul romanesc de a trata lucrurile.
Hai sa-ti spun si conditiile in care s-a intamplat chestia respectiva.

Long story short:
Am lucrat cam 1 an jumate cu o firma, ca freelancer. Dupa vreo 6-7 luni de lucru cu ei mi-au propus sa devin team leader, si am zis ok. Am avut vreo 10 alti freelanceri carora de gestionam proiectele. Tipul care trebuia sa ii si ma plateasca, pe ei ii amana si nu raspundea la telefoane iar mie imi spunea ca aia sunt isterici pentru ca s-a rezolvat totul. Dupa 3-4 luni asa, am renuntat la pozitia de team leader pentru ca ce se intampla nu se potrivea cu ideea mea de integritate. Mai misto e ca toti oamenii cu care am lucrat ca teamleader m-au contactat (toti, fara exceptie) intr-un interval de 2-3 luni dupa ce renuntasem la pozitia respectiva, ca sa-mi spuna ca nu pot sa dea de tipul care trebuia sa-i plateasca si ca avea sa le dea x bani. Am continuat sa lucrez ca freelancer pentru ei si din punctul ala au inceput problemele cu banii. Problema a fost ca intrasem intr-un cerc vicios in care ei imi tot ziceau ca "rezolvam saptamana asta, sigur-sigur, ia si fa si proiectelul asta intre timp", asa incat nu puteam sa zic nu (pentru ca deh, au promis oamenii ca se rezolva, nu pot sa fiu de rea-credinta si sa le zic ca nu-i cred). Si apoi a venit replica aia. Unul dintre lucrurile la care tin foarte mult e sa livrez proiectele la timp si cand am i-am zis omului ca "eu am livrat la timp, tu de ce nu faci la fel?", mi-a zis-o pe aia "de ce nu faci scandal? dau banii celui care da mai tare cu pumnul in masa, nu asa, oricum". Punct in care am zis "ok, bine, vedem". Am incheiat colaborarea cu ei acum ~4 luni si in continuare nu am primit banii pentru proiectele lucrate toata luna decembrie. Pana acum o luna am tot incercat cu telefoane si mailuri. Raspunsul a fost intotdeauna acelasi: "rezolvam asap, stai linistit". Am renuntat la speranta ca am mai primesc banii aia. Raman cu o oarecare satisfactie ca eu am fost fair pana la capat, chiar daca ei nu.

Faza ca "responsabilii cu plata ajunsesera imuni la rusine, la bun simt; ei chiar considerau ca nu au de ce sa plateasca colaboratorul la data stabilita" este perfect adevarata si se aplica integral si aici.

The morality lesson:
Nesimtirea romanilor care au ca obiectiv sa faca cat mai multi bani cat mai repede nu are limite."


Ouch.
"De ce nu faci scandal?" - asta o sa fie titlul urmatorului blog :)

8 comments:

  1. cred că ar fi fost bine să spună și ce firmă era. Nu că ar fi singura, dar na... să se știe :)

    ReplyDelete
  2. Ar fi fost, dar a considerat ca asta ar insemna asumarea unui risc prea mare.

    ..si, fie vorba intre noi, daca "firmele" astea de 3 lei actioneaza asa din oficiu, nu vreau sa'mi imaginez tigania care ar iesi daca si'ar vedea numele pe'aici.

    O sa vina insa si momentul nominalizarilor :)

    ReplyDelete
  3. inteleg durerea, dar fara nume e cam degeaba povestea. dupa ce ca nu ti-ai luat banii de la ei, iti mai e si frica sa le dai numele? atunci, iertat fie-mi cinismul, dar ti-o cam meriti.

    ReplyDelete
  4. name or it didn't happen ...

    ReplyDelete
  5. subscriu, risc prea mare sa CE? sa iti ceara bani inapoi? sa nu mai lucreze cu tine? :))

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. lasa riscul. ideea e ca fara nume blogul/post-ul asta nu are ce cauta in viata. ca sa ce? sa aflu ca un baiat si-a luat o teapa de la o firma? slab

    ReplyDelete